2008. május 26., hétfő

Szerelmes levél

Hogy ki vagy, mit érzel, miért szeretsz, ha szeretsz, és mit jelent egyáltalán szeretni, és miért vagy velem, és miért nem a többi milliónyi nővel, hogy szépnek látsz-e, és vajon szépnek fogsz-e látni majd 20 év múlva is,és velem maradsz-e, vagy csak egy emlék leszek, szerelem-e ez, vagy csak Freud szerinti anyavonzalom, vagy racionálisan együtt tudunk élni, vagy az örök szerelem tüze emészt el minket, vagy csak egyszerűen így hozta az élet, vagy mi döntöttünk így, vagy az Isten keze vezérelte, vagy mindenféle pszichológiai elméletek vannak ránk. 

Hogy mi van benned, sehogyse törhetem fel, toporzékolhatok, és könyöröghetek, kegyetlenkedhetek veled, és hisztizhetek. Az őrületbe kergethetem magam, és téged is, akkor is csak annyit tudok meg az egész végtelen világból, ami benned él, amennyit ezzel a szavakból álló kommunikációval el tudsz mondani, és nem érted, hogy nekem ez nem elég, mert nem láthatom, és miért nem, és csak hallgatok, mikor álmodban hozzámbújsz, és nézlek, hogy velem álmodsz-e, és miért kell, hogy hozzámérj akkor is, ha én úgy nem tudok aludni, és mérgesen eltolom a kezed, mert fáradt vagyok, és másnap a világ legnagyobb fájdalma, hogy miért nem érsz hozzám, és miért nem elég ha azt mondod szeretlek, és ha többet mondasz, akkor miért nevetek, hogy na jó, azért nem amerikai filmben vagyunk, és ha egész éjszaka igazgatod rajtam a takarót, miért leszek mérges, és másnap meg miért zavar, hogy miért nem törődsz velem eleget, és ha félálomban meg akarsz csókolni, miért nem érted meg, hogy akkor én már alszok, és fáradt vagyok, és ha alszol, és fáradt vagy, miért nem érted, hogy én hozzád akarok érni, és most meg mérgesen kezdesz szuszogni tudtodon kívül, mert zavar, hogy éppen gépelek, úgyhogy be is fejezem, mert...

Freud és a többiek, meg a nagy racionalitás és a tudomány szavaival nem tudok élni, úgyhogy csak azért, mert Te vagy az, aki vagy, és mert itt szuszogsz, és mert én az vagyok, aki vagyok, és azért, amik mi vagyunk együtt, és talán azért, mert a legegyszerűbb szóval, minden tudományt mellőzve, egyszerűen szeretlek.


Nincsenek megjegyzések: