2012. október 31., szerda

Party

Nem vagyok egy gyakorlott rádió hallgató, így aztán nehezebben értesülök az újdonsült tehetségekről, mint mások.
Igen, néha úgy érzem jó lenne egy kis frissítés, de a kocsiba CD-t rakok, otthon meg gyerekordítást hallgatok.
Azért adódik néha lehetőség, hogy meghalljam az új slágereket, így sikerült felfedeznem ezt a számot is. Ami persze lehet, hogy már 5 éves, de amint mondtam, az nekem már újnak számít minden, ami az elmúlt 15 évben megjelent.
Hitelességemet rontja az a tény, hogy épp szoliba mentem. Lehet ezt nem is kellett volna írnom, gyors magyarázkodásként annyit, hogy unom a "Jól vagy??? Nem kéne leülnöd? Olyan sápadt vagy!" kérdéseket, és egészséges emberi színért küzdök.
Tehát küzdelmeim közepedte hallottam a rádiót. Igen, hallottam, nem hallgattam. Néha a géptől nem, de ha "jobb" szám ment, a pultos csaj felhangosította.
Így történt ez ennél a számnál is, aminek logikáját követve, szerintem az a címe, hogy Party.
Ha nem ez lenne, én tényleg nagyot csalódnék a világban.
A zene...illetve amit néhányan annak hívnak, egy kedves lágy ritmussal kezdődik valahogy így: tucc, tucc, tucc. Oké, lehet tévedek, és így kezdődik: tucc, tucc, tucctucctucc.
Már tényleg nem emlékszek, annyira a szövegre koncentráltam, amikor egy kedves női hang elkezd...nem, nem énekelni, csak bemondani valamit a mikrofonba.
Az első szavakról lemaradtam, mert ekkor az agyam még erősen tiltakozott, de mivel fentebb ment a hangerő, kénytelen voltam hallani.
Innen már érdeklődve figyeltem, és ha valaki nem ismerné ezt a számot, szeretném megosztani ezt a pár sort vele, az általam készített műfordításban.
Hm...remélem nem okozok csalódást.
Tehát ha szakszerűen próbálom fordítani, valahogy így hangzott:
"Hétfő. Party. Kedd. Party. Szerda. Party. Csütörtök. Party. Péntek. Party. Hétvége. Hétvége. Hétvége. Party." Ez a rész többször is elhangzott, nem tudom, hogy a refrén volt-e, vagy nem, de pár tuccal később még hallottam valami ilyesmit: "én csak partizni akarok". A többit nem hallottam, mert megint lentebb vették a hangot, de azt hiszem, nem is volt olyan, hogy "többi".
Elgondolkoztam pár pillanatra, hogy vajon hogy születhetett ez a szám. Kell hozzá egy ember, aki biztosan gyűlöli a zenét, de van valamilyen ritmusgeneráló eszköze.
Keres egy csajt, aki ezeket rámondja, és közben azt érzi, hogy mekkora jó dolgot alkottak. Aztán elviszik ezt kiadni, hogy gazdagítsák a világunkat, mert lehet valaki nem tud még arról, hogy minden nap lehetne party. És végül, valaki kiadja. És aztán valaki megveszi. És aztán mi ezt hallgatjuk.
És ebből ők pénzt keresnek. És ez így tök jó.
Fűztem volna tovább az eszmefuttatásomat, amikor újabb tehetség bukkant fel immáron magyarul, és komolyan mondom, a dal, ami arról szólt, hogy szakítsunk, és legyünk túl az egészen, már szinte megváltásként jutott el a füleimig.
Ma is gazdagodtunk valamivel.

Nincsenek megjegyzések: